Pages

Sunday 11 August 2013

Salam Aidilfitri!

Assalamualaikum :)

Rasanya belum terlambat kot nak ucapkan salam aidilfitri kepada semua pembaca-pembaca (poyo gile) blog saya yang tak seberapa ni. HAHAH maaf zahir dan batin! semoga Aidilfitri pada tahun ini membawa seribu makna buat awak2 dan keluarga awak2 sekalian. insyaAllah :)

Sebenarnya aku baru balik dari melawat cousin aku...... sedih sebenarnya tengok diorang yang tak dapat beraya dengan keluarga masing2. actually ni plan last minit, semalam baru ibu bagitau nak datang sini nak pergi melawat Herry. dengan maklang skali. so aku pun okay jelah. ingatkan tak payah ikut, sbb Ejad ade. rupanya Ejad kerja shift pagi, so nak taknak mmg aku terpaksa ikut sbb ibu taktau jalan ke situ.

Dengan tak berapa sihatnye, aku pun ikut jelah. gerak awal pagi tadi. sampai2 je, memang penuh gile orang kat situ. seluruh kaum kerabat dorang bawak. al-maklumlah hari raya kan. ada yang datang sedondon macam ada kenduri kahwin HAHAH

Sampai je kat situ terus g daftar. selalunya sebelum pintu masuk dah kena buat pendaftaran tapi untuk raya ni, pendaftaran dorang buat kat dalam. maybe sebab ramai en. pastu tunggu lah sampai nama maklang kena panggil.

Then bila nama maklang dah kena panggil, kitorang pergi ah tengok. tapi dok cari2, takde pun cousin aku tu. pelik aaa sbb nama dah kena panggil tapi orangnye takde. dok ke hulu ke hilir bertanya kat warden2 kat situ. last2 pergi balik tempat pendaftaran. pastu pegawai tu kata cousin aku belum dipanggil -___-" kekdahnya kesian maklang aku, kena tunggu lagi. cemane lak bleh panggil nama maklang aku sedangkan cousin aku belum sampai tempat melawat tu -.-

Pastu kena tunggu lagi. kul 1 lebih camtu baru bleh jumpa. tu pun ke hulu ke hilir dok cari dia. sebab selalunya melawat kat bahagian lain, hari ni kat bahagian lain plak. pastu takde org bgtau plak tu. kesian maklang aku. huhu

Waktu jumpa dia tu, nampak laa badan dia berisi sikit dari dulu. dah lama aku tak pergi melawat sbb slalunya Ejad pergi ngan kawan dia je. tapi aku tak cakap pun laa ngan dia, segan HAHA tah pape je -_- dah jumpa tu apa lagi, depa pakat teriak laaa. sayu gila tengokkkkk zzzz

Aku dok maen ngan adik aku yang laki kecik dua orang tu je. haha tak sanggup kot tengok. kesiannnn T.T cemanaa aaa orang2 yang buat jenayah semua tu tak fikir ke pasal makpak dorang. bila dah jadi macam ni baru nak menyesal bagai pun tak guna dah.......

Hehe. papepun alhamdulillah dapat gak jumpa ibu ngan maklang tadi. ngan adik2 aku. lama tak jumpa. last tahun lepas waktu raya AidilAdha. insyaAllah kalau ada rezeki tahun ni punya AidilAdha pun nak balik sana. rindu kat tok ngan orang kampung. sobs sobs.

Anyway, yang masih beraya tu, teruskan lah beraya. teruskan budaya ziarah-menziarahi antara umat Islam. yang plan nak buat open house tu, jemput2 la HAHA cehwah, takde aaa. gurau je. Last but not least, Happy Eidulfitr to all Muslims around the world. Maafkan kesilapan saya andai ada yang terlanjur mana-mana. kosong-kosong ehh hak2

simple kan kite? hik2
take care uols. selamat menggemukkan diri semua! assalamualaikum~ ^^


No comments:

Post a Comment