Pages

Tuesday 12 June 2012

my childhood boyfriend hohoho (^.-)v

Assalamualaikummmmm ;)

khabar2 ? sihat tak ? kalau sihat, says alhamdulillah . :) hari nie bangun2 pagi , bersyukur tak ? dah ucap terima kasih kat Allah belum ? kena ucap terima kasih , alhamdulillah sebab Allah masih beri peluang kat kita untuk hidup , bertaubat memohon keampunan-Nya :)

yup yup . cuba tengok tajuk tu . hahaha ape mimpi ntah aku hari nie tetibe nak ckp pasal boyfriend (lah sangat~) aku time kecik2 . hehe rindu agaknye . masuk tahun nie , dah hampir sembilan (9) tahun kami tak jumpa . lama kan ? gila lamaaaa . taktau lah dye ingat aku lagi ke tak . hemm , ntah2 dye pun dah kahwin . huhu last kami jumpa , time tu umur aku darjah 4 . dye darjah 6 . err tak silap laa . ke mase aku darjah 4 , dye form 1 . hemm tak ingat dah sebab dah lama sangat . aku pindah selangor time darjah 4 tu pon secara mengejut . so bila mengejut memang banyak sangat benda dah lupa . tapi kenapa aku boleh ingat pasal dia ek ?

hihihi nama pun suka . yup yup , memang aku suka dia waktu aku kecik2 . ibu aku pon asyik dok kenen2kan aku ngan dia . haha punya lah seronok time tu . actually dia tu pakcik kepada kawan aku . kawan rapat aku masa tu . namanya Siti Zubaidah . orang selalu panggil Ida . yang laki nie , pakcik kepada Ida . hoihhh , bukan pakcik tua tauu , hehe dye pakcik muda :P kiranya mak kepada Ida tu adalah kakak kepada laki nie . hem hem , nama laki nie Rosmizam Bin Sani . wah wah , ingat nama penuh hahaha :D aku panggil dye Mijam . hehe pelik kan ? diorang orang sabah . aku kawan ngan Ida nie since darjah 1 . sebab sekolah kat tempat sama . and rumah dye pun dekat je dengan umah aku. dlm satu taman gak . hehe

slalu kitorang lepak sama-sama . kalau dia tak datang umah aku , aku yg akan pegi umah dia . mula2 Mijam nie tak dok skali pun dengan family Ida . masa aku darjah 3 kot , baru perasan kehadiran dye . and dye pun tak kisah maen petang2 ngan kitorang . memang aku rapat sangat ngan Ida nie . skunk taktau lah dye kat mane . huhuhu kalau dapat jumpa dia balik kan bagus . hemm adik laki aku pulak kawan rapat dengan adik laki Ida . orang slalu panggil Pi'e . memang banyak ar kenangan aku dengan dorang . time birthday aku , mesti jemput dorang . sambut ramai2 . bestnyaaa waktu kecik2 dulu .

hemmm , yang paling aku tak boleh lupa , time aku kena demam campak . huuu dua minggu tak keluar rumah . teruk gak ar . tapi kawan2 aku nie tetap datang umah nak maen sesama . alamak aihhh , malunya aku time tuuu . dah ar demam campak , kau bayangkan muka penuh bintik2 campak tu . huaaaa ~ tetibe mak aku kata , " tu ha , pakwe kakak datang " aku tengok kat luar , huarghhhhh ada dia . =.=" dia tengok aku dr luar je . perghh malunya hahaha last2 aku pi nyorok dlm bilik . mula2 baring kat luar , pastu malu pnya pasal , lari masuk bilik . haha sengal gila waktu kecik2 dulu :P

suatu hari , time aku tengah kat umah , dok lepak2 je ar , time tu dah nak dekat maghrib . ibu aku takde au , ibu aku keluar gi mane ntah . tetibe Ida datang umah aku . dia tanya ibu aku mana . aku ckp keluar jap . pastu dye kate nak mintak tolong ibu aku hantarkan mak dye gi hospital . aku ingatkan sebab mak dye sakit au . rupa2nya sebab Mijam accident . berderau darah aku masa tu . takut pape jadi kat dye . pastu aku gi umah Ida . mak dye dah nangis2 da . tak lama lepas tu , ibu aku balik . tengok aku takde kat umah , ibu aku dtang umah Ida . mungkin baru ingat nak marah aku sebab lepak umah org smpai maghrib kan hahaha naseb bek mak Ida terangkan apa yg jadi . terus ibu aku bawak mak dye gi hospital .

aku balik umah , jaga adik2 aku . gila berdebar time tu . esoknya , Ida cerita kat aku . Mijam accident masa kat depan sekolah . dye gi latihan petang2 kat sekolah naik basikal . kira mcm koko la . sekolah dye sama ngan sekolah aku . tapi aku slalu gi naek bas . atau jalan kaki pun penah . ramai2 ngan dye skali . hehehe kenangan manis tu :P k sambung citer . Mijam naik basikal time tu , pastu bertembung dengan moto ke keta ntah tak ingat dah . teruk gak weh keadaan dia . Ibu aku kata mulut dia terkoyak . huhuhu kena jahit banyak sangat . hidung dia dah tak rupa hidung , sebab terseret kan . huarghhhh sedih gila time tu . aku nak gi tengok dia , tapi aku kan kecik agy . lagipun ibu aku mana ada kereta time tu . bawak moto je ulang alik . takkan nak bawak ramai2 naik moto .

hemm tapi Mijam kena tahan sehari je kat wad , untuk jahit ngan basuh luka . pastu dye dah boleh balik umah . huarghhh rasa nak pegi melawat dia time tu . memang tiap2 petang aku sengaja pi umah Ida , konon nak main padahal nak tengok keadaan dia . hahahaha gatal betul kau azani :P tapi dye tak penah keluar . dia dok je dalam bilik . kadang2 kalau aku panggil Ida , aku cari2 gak tapi dye tak keluar . huhu aku main2 ngan Ida , dye tengok je dr tingkap . aku leh nmpk mata je haha sebab tingkap dulu2 kan jenis yg baris2 tu kan . tak main ar macam tingkap zaman sekarang , pakai slide je . huhu

tapi lama2 luka dia dah makin okay . cuma cacat sikit la kat bahagian mulut . sebab mulut dia terkoyak kan . pastu kena jahit . kesiannnnnn sangat tengok dia . huhuhu tapi dye tetap hensem di mata aku . hahaha even dah cacat sikit kat mulut ngan hidung , muka dia taklah berubah sangat . aku rasa aku leh lagi ingat muka dia tapi samar2 lah . hemm dye tak tinggi  pun . maksud aku , masa aku kenal dia tu ar . dye pendek je . haha sorry Mijam :P tapi serious masa aku kenal dye , dye biasa2 je . pendek ar dalam kalangan laki . tapi skunk taktau lah kan . masing2 dah besar . ntah2 dye makin handsome , awek keliling pinggang . haha siapa tahu . aku pernah masa balik perak sebelum nie , aku pergi taman perumahan kat umah aku dulu tu . niat aku nak jumpa dorang , tapi dorang dah pindah . hemm aku tak sure pindah ke sabah balik atau pindah ke taman perumahan yg lain .

really hope that one day , i'm gonna meet him again . mungkin masa tu masing2 dah tak kenal antara satu sama lain . tapi diharapkan lama2 kami akan tahu yg kami pernah mengenali antara satu sama lain . memang dah terlalu banyak kenangan kitorang . antaranya , pergi koko kat sekulah , jalan kaki sama-sama . kira mcm date pulak hahaha dah ar jauh sekolah tu . tapi sanggup jalan kaki . pastu lumba basikal . aku ngan Mijam lumba basikal pusing satu perumahan . masa tu aku terlanggar kereta yg statik (naseb bek statik, kalau tak dah melayang nyawa) and tuan punya kereta tu pon terkejut dgr bunyi bising kat luar. haha naseb baik dia tak marah . kereta dia pun takde ar calar mana . Mijam tengok je aku waktu tu . hahah menggeletaq lutut . dye asyik tanya aku okay ke . haha mestilah okay , cuma terkejut . menggeletar satu badan . haha lepas tu dah tak lumba dah =.=

kitorang selalu main kad terup sama-sama . beli kat kedai , pastu maen sama-sama . ala kad yang kecik2 tu , pastu bengkokkan , maen tepuk2 smpai terbalik kad tu . hehe best maen tu . pastu maen penutup botol kaca tu . tau tak ? bestttt maen tuu . memang kebanyakan game yg aku maen , game jantan2 ar . haha pastu ade gak maen baling selipar . sebab umah aku dekat ngan bangunan kedai . and bangunan kedai masa tu kosong lagi sebab takde org sewa . so kitorang dok maen kejar2 kat situ ar . memang best ! bestnyaaaa zaman muda . haha sejak pindah selangor , memang secara jujur tak ada lagi jiran mcm depa . sporting . kat sini , masing2 buat hal masing2 . huhu lagi2 kat umah yg aku duduk skunk ,  alahai jiran semua beranak yg kecik2 . maen ngan adik aku bleh ar . hahaha well , aku pun dah besar kan :P

alahai ,,, rindunyaa zaman kecik-kecik ... tak banyak benda kena fikir :(

Aku doakan walau di mana pun diorang berada sekarang , semoga diorang sentiasa dalam keadaan yang sihat , bahagia dan baik2 sahaja . kalau ada jodoh , inshaAllah Dia akan pertemukan kita nanti :)

P/S : Semalam ada nombor sesat masuk . urghhh yang tak boleh bla , dye cari perempuan , gf dye nama Fifi and aku taktau apa motif dye ckp sorry sebab dah lama tak contact , baru balik dr oversea . =.=" pdhal aku dah ckp aku bukan Fifi . >.< Ade Aku Kisah , kau baru balik dr oversea ke segi tiga bermuda ke pape pun lah . aku tau org tu kenal aku , sebab cara dia mesej dan actually mula2 dye call dulu, bila aku angkat dye letak . amende ar . so , kepada mamat (kot) tu , takyah nak pura-pura baru balik dr luar negara sangat . kalau de pape , cakap je . kau sape and mane kau dpt nombor aku . aku tak suka org yg tak jujur . sekian =.="




1 comment: