Pages

Friday 29 June 2012

thanks Germany :))

Assalamualaikum :)

Selamatttttttttttt pagiiiiiiiii Jumaat ~ hehehe aku baru lepas antaq adik2 aku . merempit dengan kelajuan yang maksimum serta adegan selit menyelit antara kereta2 di jalan raya , semuanya kerana nak cepat2 update blog hehehe ayat takleh bla . pape pon, tujuannya : nak luah nie ~ pasai game semalam :D


aku taktau nak gambaqkan perasaan aku lagu mana . tak sedih (KOT) , tak gembira , tak kecewa . ntah lah , tapi secara jujurnya , menitik la jugak air mata aku tadi masa game habih . hemmm mungkin sebab nie kali pertama aku rasa sayang kat team Germany nie . sebab tu kot . hehehe ke sebab sayang kat abang Reus kahkahkah

Kalau nak ikutkan hal sebenar , yang sebenar-benarnya , yang benar , memang sejujurnya benar , sebenarnya dulu aku taktau pape pon pasal Euro nie . aku taktau pon Euro nie 4 tahun skali diadakan . aku taktau pon team apa yang bertanding untuk Euro . memang aku jahil lah . hahaha sebab dulu aku tak minat bola . aku minat main bola je . aku tak minat tengok bola . ahaha acano tu . kalau ada World Cup , aku tengok pon kadang2 ja . tu pon join abah aku tengok . tapi aku memang suka gila maen FIFA kat PS II . tapi nie dulu laaa. before aku masuk matrik .

start dah masuk matrik mana laa ada peluang nak main PS dah . huhu lama2 bagi adik aku main , habih lingkup semua hahaha skunk PS tu dah rosak wuuu . so dah lama gak la aku tak maen bola . hemmm kalau maen FIFA , selalu aku pilih team Real Madrid. so memang dah kenal laa Mesut Ozil , Khedira , Cristiano Ronaldo , Ricardo Kaka , Karim Benzema . boleh laaa kenal sikit2 . team2 lain pon , mcm Barcelona ke hemm England ke . ikot lah mood aku nak pilih team apa masa main . tapi aku tak pernah pilih team Germany . masa main tu lah . langsung tak pernah aku rasa . kalau ada pon mungkin skali , ntah tak ingat . hemmm jadi camna aku leh minat Germany nie ?

Alkisah ~ maka tersebutlah kisah ~ hehe pada suatu hari , ada la sorang mamat nie . dia tanya aku , sokong team apa utk Euro 2012 nie ? haa sudahh aku taktau nak jawab apa hahaha sebab aku taktau team apa yg ada pon ~ pastu aku just kata , aku sokong team yg menang ja nnt hahaha :p lepas tu , ada lg sorang mamat tanya . haha dia kata dia minat Holland . Oranje katanya hahaha tak kisah lah, Oranje balik kampung lama dah . hehe jangan marah ~ mamat nie tukaq gambaq DP kat fb dia . dia letak gambaq kartun ka anime ka , tapi semua gambaq tu sama. cuma pakai jersey yang berbeza . so mamat tu bagi laa link gambaq2 kartun tu kat aku . dia kata , pilihlah mana-mana . hehehe aku pon tgk laaa satu2 ~ time tu lah mula terpikat nak pilih Germany . hehe


Secara jujurnya lagi weh , sebenaqnya aku pilih anime yang pakai jersey Germany tuuu , sebab jersey Germany warna putih kahkah putih mmg la favourite colour aku hahaha sebab tu laaa . hemmm aku ingatkan masa tu , just nak pilih2 mcm tu ja . taknak laa minat2 team nie betul2 kan. sekali aku tersangkut pulak . hemmm rasanya dah minat Germany betoi2 gila2 punyalah haha sebab masa first game dia, Germany menang . hehe masa tu rasa mcm, eh tak sia2 aku pilih Germany :D seronok ! pemain2nya pon boleh tahan handsome kahkah orang kata , sambil menyelam sambil minum air . jadi aku , sambil tengok bola , sambil cuci mata hehehe :p

Inilah dia buah hati pengarang jantung pisang aku sekarang . hehe mamat nie laa yang buat aku angau kahkah mandi tak kenyang , tidoq tak basah , makan tak lena . haihhh nama dia Marco Reus . kihkih Reus my baby :p bukan dia ja yang aku suka . hemm kalau nak ikotkan bakat , aku rasa aku lebih3 suka Mesut Ozil . yaa Ozil nie lah yg aku tengok palingggg berbakat . fokus dia waktu maen memanglah tak pernah tak fokus hahaha aku tengok dia kalau time tengah game , memang ada style and skill sendiri . terbaik ah Ozil . 

Tapi untuk game malam tadi , Reus masuk pon masa second half . hemmm first half Germany dah kena 2 bijik . oleh si Balotelli from Italy . nama pon ~ hahaha balotelliaq ! memang aku geram ngan balotelliaq nie hahaha bawak bala kat team Germany :p over pulak kan hahaha takdelah. aku tak marah kat balotelliaq nie . aku benci ja haha :p tapi balotelliaq nie maen pon tak full semalam . injured , so dye tukar ngan player lain . memang game semalam agak hambar jugak ar . hemm tak semangat langsung first half . team Germany tak berapa aktif . bila dah kena 2 bijik , second half tu baru laaa up sikit . tu pon dah terlambat . dapat score 2-1 pon sebab penalty oleh abang Ozil . huhu


Aku tau ramai yang expect Germany akan menang . tapi apa boleh buat beb ~ dah takdak rezeki depa tahun nie . mungkin next Euro 2016 kot ada rezeki . mana lah tau kan ~ walau apa pun yg berlaku , memang aku tetap akan sokong Germany . till my last breath . chewahhh haha blah la ~ untuk penyokong2 Germany , jangan lah kecewa dengan game semalam . nak nangis takpa , tapi sikit2 ja haha malu woii . Kita hanya merancang , Allah yang menentukan :)) yang penting kita support team kita smpai akhir masa depa berjuang . jangan jadi LALANG . semangat setia kat team yg kita suka lagi bagus . memang banyak pon lalang tumbuh malam tadi . lalalala ~ terasa tak ? kahkahkah


Germany dah masok semi final pon dah kira okay , syukur :)) walau apa pun , team Germany tetap di hati aku . nombor satu :D thanks Germany , satu2 pasukan yang telah berjaya buat aku suka tengok bola lepas nie . satu2nya pasukan yang berjaya buat aku stay up smpai pagi . kadang2 after zohor baru start tido . memang burung hantu dah skunk , masa tido dah terbalik . cepat2 la Euro 2012 nie habih hahaha aku nak betulkan balik masa tido aku yg dah songsang nie :p Germany satu2nya team yang buat aku nangis masa tengok bola haha first time air mata jatuh jugak pagi tadi . first time weh :'D Germany satu2nya team yang pemain2nya ramai yang hensem2 :p hensem dan awesome of course :D Germany satu2nya team yang buat aku rasa tak sia2 aku sokong depa . even kalah semalam , tapi bg aku depa still the best . mungkin ada hikmah semua nie kan :D percaya pada takdir hehe :))

So to all Germany fans , i know how disappointed you are about yesterday's game . but believe me , there must be a reason behind all that happened . inshaAllah , if it's meant to be , Germany will fight for victory in Euro 2016 . this year might not be theirs . but do not give up . keep on supporting yaw . hehehe aku memang die hard fans Germany skunk :p aku tak kecewa depa kalah , tapi aku kecewa dengan lalang2 yang tumbuh semalam hahaha jangan terasa ~ kihkih okay lah , stop smpai sini . ngantok ~ tak tidoq lagi nie huhu seb bek final bukan esok haha kalau tak , mmg berturut2 tiga hari aku stay smpai pagi . perghhh record . kalau dulu stay sbb study , skunk stay sebab bola haha naseb bek tengah cuti panjang . :D bye guys , take care assalamualaikum :))

P/S : Final Euro , aku target Spain menang . hehe Torres , mohon kasi sebat si Balotelliaq kahkah tapi tak kisah la team mana pon yang menang , team aku dah tempah tiket dah pon :D


1 comment: