Pages

Saturday 6 April 2013

I Miss The Old Me.

Assalamualaikum :)

tadi aku TERselak2 blog nie. dah lama aku tak menyelak. apa sebenarnya yang aku update sebelum nie? berguna ke tak berguna. gila ke tak gila. hahahah

entah kenapa aku tergelak sensorang tengok gelagat SENDIRI kat blog. hmm. agak menggilakan. tak pernah dibuat orang, stalk blog sendiri. tapi serius, kalau kau tak pernah buat, aku sarankan kau buat. kau akan nampak betapa kau berubah. lain, dulu dan sekarang :)

somehow, i miss the old me. the talkative Azani. :)

dulu kat blog, aku tak payah nak fikirkan sangat perasaan orang. mmg lah ada yang aku tak cakap direct tapi aku update je apa aku suka. pastu buat lawak, gelak sendiri. hahahah serius, aku rindu waktu cuti after matrik. aku update benda2 random yang jadi. pasal family aku, pasal result, pasal hari paling malang, pasal Eurooooooo, pasal babon mana2 ntah punya babon, bila tengah angin monsun pastu sakit hati, semua aku update. 

R I N D U.

ouch. tak sakit ke? .____.
Rindu nak update sesuka hati macam dulu. rindu nak "pung pang pung pang" "hahahaha" "HAHAHAHA" macam dulu. waktu semua benda happy. ada masalah pun buat taktau je. bestnyaaaaa waktu habis matrik duluuuu :)

online sepanjang hari. menghadap benda sama je hari2. walaupun kena buat kerja rumah and kena hantar adik sekolah smpai terketaq2 lutut bawak moto pagi2 buta, tapi aku tak rasa benda tu satu beban yang berat. and aku tak fikir banyak. :)

tak sabar nak tunggu cuti akhir tahun satu nnt waktu bulan enam. tak silap aku cuti 2-3 bulan. masa tu taktau lah nak cari kerja ke apa sebab tak semua tempat terima temporary workers. 

aku ingat lagi waktu after spm, aku pergi cari kerja kat kedai baju. awal2 lagi aku dah terangkan, "saya nak cari kerja. tapi tak tetap sbb lepas nie nak sambung matrik." then aku kena marah =_= sbb org tu kata dia taknak pekerja sementara, dia nak pekerja tetap. sejak tu, aku dah tak jejak kaki kat kedai baju tu HAHAHA terkilan baq ang.

kalau aku tak kerja time tu, maybe aku duduk rumah je kot. lagipun rumah nie bkan ada budak kecik yang perlu dijaga. masing2 boleh jaga diri masing2. kalau aku kerja pun, mungkin buat part time catering kat tempat acik aku. hehe best jgak tu :)

tengoklah macam mana nnt. kita merancang, Dia menentukan :)

nothing much, cuma nak express rasa rindu kat diri sendiri. aku taktau ke mana aku menghilang. mana diri aku yang dulu? mana Azani yang banyak cakap? mana Azani yang kuat?

yang slalu fikir pasal impian abah untuk melihat dia menjadi seorang lecturer, yang sanggup tinggalkan dunia medic semata-mata untuk abah, yang independent tak terlalu bergantung kepada sesiapa, yang boleh luahkan apa yang dia rasa sesuka hati dia.

mana? =.=

aku banyak berubah. dan aku tak suka dengan beberapa perubahan yang ada pada diri aku sekarang. bukan semua, cuma beberapa.

jadi aku rasa aku kena betulkan balik beberapa perkara tu. 

boleh fikir pasal orang lain, tapi tak sekerap yang sepatutnya. kadang2 kita kena jaga hati sendiri jugak. tak semua benda boleh buat kita sabar. terutamanya melayan kerenah ramai orang. banyak hati nak kena jaga, tapi pentingkan hati sendiri dulu. :)

be strict to your heart, Azani.

belajar maafkan kesilapan orang lain, belajar maafkan diri sendiri, belajar mohon maaf dari semua orang.

perkara yang baik, bawa sekali sbg bekalan masa hadapan. perkara yang buruk, tinggalkan. biar ia berkubu, suatu masa, kalau nak patah balik, boleh. tapi hanya untuk menjenguk, bukan untuk ambil dan bawa bersama kita sekali lagi. jangan. :)

move on and keep smiling ;)

no regret. yet don't despair. 
it's okay, i'm used to it.
"Turn to Allah, He's never far away. Put your trust in Him. Raise your hands and pray."
-Maher Zain-
:)


No comments:

Post a Comment