Pages

Saturday 27 April 2013

It has been a while ...

Assalamualaikum, hey, what's up? :)

It has been a while since I last updated my blog. well, for me agak lama lah tak berhapdet sebab busy gila! berhabuk blog. fuhhh fuhhhh *tiup habuk*

*cough*

I've been very busy with college activities such as B-mart duties, ICAF practices, classes, tutorials, and baru je lepas hari ahad haritu, 21 May, perform tarian untuk majlis penutup KGV kat KUO.

pinjam baju melayu abg2 palapes pehh bapraknye besaqqq

Bayangkan, kitorang practice tarian melayu lagu Nirmala by Dato' Siti Nurhaliza dalam masa 4 hari je! memang perform lah uolls, berdiri kat atas stage tu ketaq2 lutut baq hang! hahaha ada yang lupa steps, ada yang cool, ada yang sedang2 saje~ aku? hee alhamdulillah, tak lupa step :)

macam biasa, senyum lebaq2, biar nampak gigi. walaupun fake nak mampus =.=

sebab lebih kurang beberapa jam sebelum performance, actually mood aku di-down-kan oleh seseorang. time tu terasa gila baq hang. ayat diaaaaa pehhh pehhh menusuk hati. nak menangis aku kat situ!

Aaaaaaaaaaaa! sikit2 nak menangis! :(

tapi serius, hati aku terasa gila.

and now, actually untuk ICAF (Inter College Arts Festival) aku join teater. and aku memegang watak sebagai The Darkness iaitu watak jahat, em lebih kurang nafsu camtu lah.

and to be honest, watak nie paling3 menguji kesabaran aku. and i really hope i could hold on to my patience till the day come. kau nak tahu, macam2 dugaan ah jadi pelakon cap kambing nih. Aaaaaaaaaa aku memang tak boleh jadi pelakon yang baik! :(

entahlah, sebenarnya mood rasa down disebabkan seseorang tu jugak. entahlah, i really don't like him. in any way. sebab dia macam kadang2 perli2 pelakon cap kambing macam aku nih, i mean, at least kalau nak tegur kesalahan orang ke, cuba cakap baik-baik .......................

rasa nak menangis je :(

ahh, menangis je keje kau. puih -.-

i hate the fact that i couldn't do anything to at least bela diri ke ape. I always end up with "Fine!" bila berdebat dengan pakcik tu. erhhhh benciiiiiiiiiii ><"

and dia lah orang yang sama yang buat aku terasa waktu beberapa jam sebelum persembahan tu. orang yang sama weh. memang dari dulu lagi slalu dok cari pasal dengan aku, tapi aku diam je. pastu bila dah jadi macam nie, ayat kemaen cili lagi, sape je yg bleh tahan. lama dah aku pendam. tak mampu dah weh. haihhh.

rasa macam lemah dan bodoh sangat sebab tak mampu nak lawan atau bela diri. and rasa macam bodoh bila diperbodohkan depan semorang. pernah rasa macam tu tak?

tetap senyum depan semorang walaupun dalam hati nie memberontak nak mampus.

seriously ._.
tapi kalau nak dibandingkan apa yang dia buat kat aku, dengan apa yang dia buat dekat A, F, dengan E, aku rasa lagi kesian kat diorang kot sbb diorang kena lagi teruk. dia slalu attack org yg mcm pemalu2, sopan2, baik je, diam je, senyum je. *muntah*

HAHAHA!

anyway, i know i'm not a good actress afterall. i'm a learner. a new one. and i'm hoping for some lessons on how to be a good actress. i can improve myself but it takes courage to do so. and if that someone is just going to critics on everything i do, i bet you, i won't be able to stand together with the crews anymore. aku mungkin akan tarik diri dari benda2 nie semua. it's not easy to impress everyone. i choose theater instead of dance and it takes courage to do so, so please, don't make me regret it.

aku minat tarian, but, disebabkan satu insiden tu, aku tak boleh nak join tarian. tawar hati. tapi aku still minat tarian. kadang2 practice dengan ziera kat bilik. and, that's why aku mencuba nasib kat teater. and jujur, waktu mula2 dlu, aku cakap awal2 dah, aku nak handle bahagian buat props je. aku dengan ziera. and then suddenly, diorang test vocal, baca skrip sume. and kat situ mgkin lah aku TERbuat okay ke ape kan. 

and then masa tu ada sedikit conflict, dengan kawan ... taknak mention siapa sbb i respect her privacy. and somehow aku rasa down sbb ... erm, ada lah sebabnya. tapi alhamdulillah, takde yang bergaduh ke apa.

and you know what, memang banyak ah benda aku fikir sebelum aku terima tawaran tu. perasaan banyak pihak. lepastu takut tak boleh bg komitmen.

i don't ask for anything, but can you please appreciate me for at least a second? jangan nak menghanjeng sangat bila orang practice. aku rasa dia sebenarnya tak sedar yang dia dah malukan ramai orang, depan orang ramai. and, takde sape nak tegur cara dia tu. cara dia yang salah sebenarnya. sbb aku cuma terasa dengan dia je. dengan org lain, tak pun. dengan director tak pun! dia je. huhu

______________________________

okay luahan2 kat atas nie semua semalam punya. lepas balik teater. waktu tengah panas kahkah skrg aku baru bangun tidur sbb aku tidur after subuh tadi. siapkan assignments. aherher. 

skrg pukul 11. terjaga sbb ziera text ajak makan kul 1. kul 2 nnt ada latihan teater lagi smpai kul 4.

mampu kah? :|

nak buat macam takde pape, susah. hmm.

ya Allah, berikanlah aku kekuatan kuasa 475684574376 untuk berhadapan dengan semorang hari nie. Ameen.

takut :(

ahhh, buat bodoh je. senyum seindah suria~ ekekekeke :3

bye, thanks baca, assalamualaikum ^.^

p/s : terpaksa protect tweet. bkan sebab takut kau tau perasaan marah aku ke apa, tapi sebab aku tak suka kau. jadi jangan sibuk hal aku. okay? zzz.


2 comments: