Pages

Tuesday 28 May 2013

Arts.

Assalamualaikum~

it's 8.05 in the morning and I haven't sleep yet due to ... completing KS punya kertas kerja ... with the powerpoint presentation for this week, my last week of presentation (I guess so). remember that in the previous post I've stated that there are 2 presentations left which are the KS and cesmed. cesmed lahar punya presentation tu aku taktau lah bila sbb minggu nie hari Rabu ada SUPER WEDNESDAY. bunyinya macam gempak tapi .. tetap lahar ... okay malas nak terangkan super wednesday tu apa. yang penting, ia tetap L A H A R -.-

lelwz. okay. this entry is made to express my serious-ness ( wujud ke perkataan nie? :o ) towards the arts. well, memang dari kecik sampai ke besar dan lebar ini, hati aku sudah terpaut kepada benda-benda yang melibatkan seni nie. aku tau, ramai, boleh dikatakan mostly orang-orang yang aku dah jumpa (kawan-kawan aku) mostly eh mostly, tak minat seni. sama ada tak minat langsung, ataupun minat, tapi tergendala macam tu je sebab katanya "tak reti."

bagi aku, selagi ada usaha dan minat yang tinggi, nothing is impossible. impossible is nothing jgak. #eh tapi sape yang memang minat seni tu, meh gimme faihhh badehhh!

mungkin kau akan kata, hamboi azani nie dah takde keje ke apa, sempat nak melukis bagai. orang dah nak dekat final nih -.-

sebenarnya haritu aku stress, baru beberapa hari yang lepas ... atas sebab2 yang tertentu ... so, salah satu cara aku untuk release stress is by drawing. :)

what did i draw? :O

...

klik untuk tumbesaran
i don't know where did the ideas come from. i just draw anything that was on my mind. and yea ... the above drawing was the 'thing' -.-

hahaha, of course, the drawing wasn't perfect as i expected sebab cuba tengok tempayan (ke?) tu, design bunga dia tak berapa nak center. so boleh tak assume tempayan tu posisinya senget sikit? bhahahahahaha k gurau -.-

hmm. to be honest, im kinda disappointed that my drawing wasn't as smooth as it used to be. maybe sebab aku dah lama tak melukis. and dekat sini pun bukannya ada masa sangat nak buat semua2 nie. kalau sketching tu memang banyak terutamanya dalam class yang agak2 slalu buat kita belajar huruf "kho" tu. 
*if you know what i mean*

anyway, aku cuma terfikir tadi ... i guess i wanna get serious in arts once the holidays start. i want my drawings to be smooth again. mana lah tahu kalau suatu hari nanti benda2 nie boleh bawak income untuk aku. kekekeke insyaAllah kalau ada peluang ;)

but ... of course banyak lagi benda yang aku kena belajar. contohnya, macam mana nak lukis muka orang. hahahaha bunyi macam kelakar .............. tapi memang kelakar pun. =.= aku memang lah, lemah gila bab2 lukis orang nie. mesti ada yang cacat. kalau tak mata dia, hidung dia. kalau tak hidung dia, mulut dia. tapi aku rasa bahagian paling susah skali adalah mulut. huhu

tapi insyaAllah, kalau kita betul2 nak belajar, betul2 usaha, mesti akan ada outcome yang berkualiti :) nak seribu daya~ taknak seribu dalih~ :)

jadi di kesempatan ini, aku ingin memberikan sedikit nasihat kepada yang rasa2 mereka berbakat tu, jangan pernah berhenti mengasah bakat2 yang anda ada. sebab kalau kita tak praktikkan benda tu untuk masa yang lama, mungkin susah untuk kita kekalkan ability yang kita ada. tapi, kena tengok jgak. jangan terlalu taksub pulak sampaikan kerja2 lain semua tergendala. hihi buat mana yang penting dlu, seni nie bila2 masa je boleh asah ;)

gambar2 kat bawah nie antara lukisan yang aku lukis sepanjang berada di UKM.

bunga...errrr. bunga apa? entah. yg penting bunga.
tangannnn pegang pensel.
bunga ros. tp bukan ros ashikin. tu kawan baik aku kekekekeke
mata :) *aku paling suka yang nie*
haaaaa hok nie spesel. first time lukis anime :3
that's all. mungkin akan datang akan update lagi tapi rasanya untuk lukisan2 baru tu, mungkin tunggu cuti habis final lah ye. lama tu cuti, 2 bulan setengah. banyak jgak lukisan boleh buat. insyaAllah kalau aku tak kerja. aku taktau lagi plan camne lepas nie hoho :)

thanks kerana sudi menjenguk~ jumpa lagi di lain entri, assalamualaikum ;)


No comments:

Post a Comment