Pages

Friday 24 August 2012

jalan jalan ke The Mines ^_^

Assalamualaikum :)

hehehe sihat ? aku alhamdulillah sihat. walaupun tgh ditimpa masalah yg agak berat dan rumit, tapi alhamdulillah aku dah boleh terima kenyataan, redha dgn apa yg berlaku. mungkin ada hikmah di sebalik semua yg terjadi kan. percaya pada-Nya :)

okeh soooo nak story mory pasal journey yang agak memenatkan hari nie, tapi sangat fun dapat spend time dgn adik2. hehe pergi menghiburkan hati yg duka (setelah dipaksa sebenarnya). ikutkan hati, malassssssssss sangat nak keluar pergi mana2 sebab takda mood, pastu rasa mcm, bersalah pulak nak berseronok sekarang. mcm tak sesuai, errr macam tak kena pada hari. but since adik2 aku memaksa, aku pergi lah jugak :D

*alahai tgh nak menaip blog, ramai pulak nak mesej2 - errr ibu, zahirah, and bertwitter, berfacebook - okay skunk kul 9.33 p.m, tengok kul bape habis* 

so mulakan perjalanan, abah yg hantar smpai ktm, padahal tak jauh pun, bleh je jalan. tapi panas hahaha ngade ! ><" beli tiket dr ktm UKM ke ktm serdang takdelah mahal. sebab ukm-kajang-serdang. 3 stesen jer :) so beli terus pergi balik. and bila dah sampai ktm serdang, naik teksi RM7.00 dan seterusnya sampai lah ke destinasi kami. hehe~

masa dah nak smpai tu boleh pulak ada roadblock. naseb bukan orang indon kahkah kalau enggak, pasti ditahan sama pak polisi #eh ? hahaha ngok. masa smpai tu, aku tgk The Mines dah lain. ada The Mines 2 plak tu hahaha tapi tak byk kedai lagi. last aku pergi situ masa habis SPM tak silap. lama jugak tak pergi. masuk2 je cari makan dulu weh ! lapar kat rumah tak sempat nak makan :3


weeewittt makan ciken rice shop jelah mampu weh haha~ dpt gak isi perut sikit2. hehe order set kanak-kanak, gila hahahaha tak sedar diri dah tua :P ehhhh tak, aku muda lagi. cuma bukanlah kanak-kanak kan :P set kanak-kanak sedap apaaa. ayam dia takde tulang. huahua dan nasi sikit. jgn makan byk2 ! nnt kembung perut tak larat nak jalan :3

jap jap, adik-adik nak posing heeee


dua org adik perempuan aku, sorang 6 tahun, sorang darjah 6. heeee adik aku yg laki tu malu-malu kambing plak nak bergambar hahaha 

* tengok yang kecik tu hati rasa sayu, haihhh kecik-kecik dah terpaksa tanggung semua nie :( *

okay lepas makan, kami pi jalan-jalan. haaaa memang betui2 jalan laaa, habih bengkak kaki aku. hahaha bukan pakai heels pun, tapi letih sebab pakai kasut, bukan sandal. aiyooo *menyesal

jalan-jalan tengok kedai nie, kedai tu, memang pusing habih laa. smpai tingkat 4 kami pi. gilaaa mana tak penat. hahaha aku mmg takleh tgk kedai2 yg banyak barang2 perempuan nih. rambang mata .___. kedai2 yg pink2, banyak beg2 atau barang2 perempuan lah, kompem masuk ! ada laaa 5-6 kedai perempuan aku masuk td. hahahah cuci mata :3

tengah jalan-jalan kat tingkat 4 tu, jumpa arcade, tempat main game pakai token. phewww lagilah bertambah2 excited ! apa lagi hahaha beli kad token dia, letak credit banyak2, main smpai lebam. hahaha mmg banyak duit habis kat game tuh. mcm2 game kitorang main. kereta, moto, bowling, basketball, mcm2 lagi lah. huihhh seyes besttttttttt !!!

tu pun adik aku tak puas main, dia suruh tambah credit lagi. amboihhhh duit aku yg dikikisnya hahaha takmao2, bukan kedekut, tapi ketagih weh men benda tu. kena jimat2 kalau tak habih duit aku. terus tunjukkan perwatakan garang haha adik aku tarik muka. haihhhh susah, kena pujuk pulak dahhh =.=" seb bek pujuk beli aiskrim mcD pastu dah okay :D

*sambil berblogging, sedang dinasihat oleh seseorang suruh masak. "masak tau masakkk" hahaha*

pastu jalan-jalan balik. bawak adik main binatang-binatang palsu yg guna duit syiling tu. hahah aku tercongok jelah tunggu. haihhh :PP


ahah gambar adik lagi :3 pakcik belakang tu tak kira tau hahaha adik aku sorang nie ja maen. hehe~ aku dok rehat kat kerusi ogawa tepi2 koridor tu. masuk RM1.00 dapat urut 3 minit. sedap woiii rasa mcm lama ja mesin tu urut. padahal 3 minit ja.  tapi mmg best. dah penat2 jalan kan, dpt urut rasa nak tidoq ja kat situ hahaha~ :PP

fuhhh penat penat hahahah berblogging pun penat -.- (dicampur dgn mesej dan twitter :P) next, kami semua pun dah penat. so, beli mcD bungkus, bawak balik. hehehe masa nak balik tu tambang teksi RM10.00 puleksss =.= lain pergi dan baliknye. hahaha takpelah, yg penting selamat sampai rumah :) alhamdulillah :DD

nak tengok barang apa aku beli ? taklah banyak, dan taklah penting pun. tapi gedik nak beli hahaha takpa kan? :PP suka suka je heeee :3


beg simple untuk ke kuliah nnt, selendang dua helai, beg letak fon dgn jam. hahaha~ beg tu murah jea, tapi ada dua. satu kecik satu besar. selendang tu.... errr cantik ! tapi tu lah, mesti muka bulat kalau pakai. ><" dah beli, kena pakai jugak ! hahaha~ beg letak fon tu untuk melindungi calar2 dr fon nie. bahaya touchy2 nih. =.= jam tu, hehehe~ dr dulu smpai skrg, tak suka pakai jam jarum. kena jugak jam digital. baru bersemangat hohoh :DD

*tengok jam* erkkkk 11.24 p.m. weh lama gila update =.= okeh2 stop sampai sini naa kawan-kawan. hehe just nak ckp aku enjoy sangat hari nie. alhamdulillah, dpt jugak lupakan kedukaan untuk sementara :) even keluar dgn adik2 jea, tapi okay lah kan. hehe alhamdulillah :DD okay2, stop stop. hahah thanks sudi bacaaaaaa :)) assalamualaikum :D

P/S : ada tweet following yg tak muncul kat TL. terpaksa stalk untuk tahu ada balasan unmensi tak. phewwww maaf kalau tak reply unmensi, kadang2 tak perasan. huhu :) tatatata 

No comments:

Post a Comment