Pages

Thursday 2 August 2012

kad rayaaaaaaaaa ^_^

Assalamualaikum cik adik comey2 manis2 serta cik abang hensem2 macho2. kehkeh sihat hari nie ? :)

alhamdulillah. aku makin lama makin sihat hahaha laen mcm pulak selera makan time puasa nie. mcm ada satu angin yang membuatkan aku rasa nak makan semua benda. hahah angin lah sangat. tu nafsu namanya cek oiii. :P orang lain mungkin turun berat badan time bulan puasa. aku nie tak tahu lah. mcm naek jer. 3 hari lepas aku pergi buat medical check up, nak pengsan kat situ sbb tgk berat badan sendiri hahahaha aku kena bersenam doh lepas nie. taknak ah masuk uni dgn badan yang diri sendiri tak mampu nak tanggung. haha bahayaaaaaa :3

entri kali nie aku buat khas untuk peminat2 aku di luar sana. HAHAHA vungukss bapak perasan hahahaha maaf maaf. maksud aku, entri kali nie aku buat khas untuk mereka yang bakal dapat kad raya dr aku ^_^ yeah, aku dah uar-uarkan hari tu, sapa nak kad raya mohon DM alamat di twitter ataupun inbox di FB. ramai lah jugak yg exsaited nak dpt kad raya nie. bukan dr aku ja, tapi dr org lain jugak.

bukan apa, tradisi tukar2 kad raya nie makin dilupakan oleh generasi masa kini. chewahhh ye lah, org skunk nie mana pakai kad2 raya dah. kuno katanya huhu~ org skunk maju. either pakai text, facebook or twitter. senang kan. on the spot jugak dpt hahaha kalau kad raya nie kena beli or buat sendiri. utk kawan2 aku yg nak kad raya dr aku, aku ckp awal2. kad raya aku handmade ja mampu. hehe tak mampu lah nak beli. ramai2 hahaha so aku buat lah sendiri. kalau tak lawa, jangan lah marah atau melenting. kalau marah jugak, aku jual kau nnt di pagi raya hahaha

tudiaa aihh. persiapan ekeke bahan2 yang diperlukan simple jer utk buat handmade card nie. for sure kena ada kertas A4, pastu alat tulis. aku pakai marker, pen kaligrafi, pensel dan pen dakwat basah. liquid tu untuk buat correction. kah3 sapa kata tak perlu liquid. selagi namanya manusia, selagi tu akan buat kesilapan kan :) and kertas A4 yang aku gunakan hanyalah kertas putih. sebab apa aku guna kertas putih ? sebab putih tu suci kah3 tetiba. taklah, sbb putih boleh match dgn any colours :) and lagi satu, aku nak fotocopy banyak2, so buat atas kertas putih je lah kan hehe~

dimulakan dengan bismillah, aku pun start lah coret2 design. banyak jugak kertas yg berjaya aku musnahkan hahaha habissss. membazir pokok2 yang ditebang. nampak sgt aku nie bukan penyelamat bumi hahah pembazir harta bumi ada lah :P dah lama tak menulis, so tangan agak kekok jugak untuk melukis. haihhh aku nie mmg minat melukis tapi sejak aku masuk matrik, mmg jarang sangat dah melukis. nie dah kuar matrik dok umah, lagi lah jarang. menaip jer yang aktif hahahah tulisan jgn ckp lah. kompem dah buruk. peminat2 jangan marah k. HAHAHA :P

mula2 aku coretkan atas kertas lain dulu. tu haa nampak tak kat gmbr tu. betapa tercontengnya. hahah try sketch dulu kat mana nak letak ucapan, kat mana pulak nak letak kata2 aluan. chewahhh kah3. aku try buat sesimple yg boleh tapi kemas. tu yg penting. sebab sepanjang aku belajar seni nie, abah aku selalu pesan. kalau benda kita lukis tu tak jadi sekali pun, tapi kemas, tetap akan nampak cantik. kalau kau kenal abah aku, lagi lah. beliau sangat mementingkan kekemasan. lukisan2 beliau, perghhh tak comot baq ang. aku dpt bakat nie dr beliau lah agaknye. hehe bakat dan minat dlm seni. alhamdulillah. kalau aku stress ka, mst aku conteng2. lukis2. kadang2 jadi pastu buat hiasan. simpan. kadang2 kalau stress yg melampau, kertas tu bakal menerima nasib dikonyokkan. kah3 takot tak ? :P



haaaaaa setelah dicoret2, begini lah jadinya. nampak ke ? tak nampakkkkk. kah3 mmg sengaja aku bg kau tak nmpk. hehe~ kalau nmpk tak surprise laa cek oiii. heheh so, kertas A4 tu aku bahagikan kepada 4 bahagian. and aku sketch lah stiap bahagian tu. mana nak letak ucapan dan sebagainya. pastu nnt tinggal lipat menjadi bentuk kad. hehe senang kan ? haaa bila dah siap nie, aku pun cepat2 lah pergi fotostat banyak2. lepas tu colour biar nampak colourful sikit. kalau tak hitam putih jer kan. tak syok lah mcm tu :)



yang penting kad aku nie, mmg tak boleh nak cetak rompaksss. haha copyright reserved okayzzzz. specially made for my friends yang teringin nak dpt kad raya dr aku. hmmm even some of us mungkin tak pernah jumpa langsung di alam realiti, tapi untuk menjadi seorang kawan itu tak perlukan banyak syarat. betul tak ? sekejap jer dah boleh jadi kawan. kita chat sama-sama, kita tweet sama-sama, komen sama-sama, secara automatik, friendship tu dah tercipta. it doesn't matter kita jumpa face to face atau tak. so kau kawan aku, aku kawan kau. kalau nak kad raya dr aku, jgn segan2 DM alamat kat twitter atau inbox kat FB. okay ? :)



setelah difotostat dan di lipat2, mcm nie lah rupanya. sengaja aku tangkap gmbr dr tepi sbb kalau tangkap dr atas nanti nmpk pulak bahagian depan tuh. hehehe yg atas skali dah siap colour. banyak lagi perlu di colour dan dibuat ucapan. inshaAllah seminggu sebelum raya, aku post lah kat rumah kau, kau dan kau. :) kalau smpai lmbt jgn lah marah. aku pakai setem 5 kupang ja hahaha :P kalau smpai cepat pulak, jgn lah kecoh hahaaha satgi kecoh plak puasa tak habih lg dah dpt kad raya kah3 :P mungkin kad raya aku kebudak-budakan sikit hahahahaha sebab aku pun mcm budak-budak. well ~ muda kannn haha *muntah* comel lah kalau budak-budak. comel tak ? hahahahaha k muntah lagi banyak :PP



so, kepada yang dah hantar DM dan inbox aku alamat korang, terima kasih banyak2 sebab sudi terima kad raya dr aku hehehe aku hargai sangat. and aku exsaited sgt sbb ada jugak org yg sudi terima. sob sob hahahah buat ayat belas plak kat sini :P kepada yang belum bg alamat, nak bg, boleh boleh. silakan DM aku di twitter atau inbox aku di FB. masih dibuka tawaran untuk para peminat. HAHAHA vangangssss. kepala otak masuk air sebentar hahah okeh. stop smpai sini yaw. kalau ada pape salah, aku mohon maaf naa. thanks naa sudi baca blog aku. sudi menjenguk. inshaAllah, aku doakan Allah berkati ampa semua :) sekian dr aku, cik AA (bukan Azwan Ali k) hahah Assalamualaikum :))


4 comments:

  1. Replies
    1. amboii hahah meh lah alamat :P paling takdak, spesel ja ada :PP

      Delete
  2. Tak sempat dah nak bagi alamat :( haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha sempat lagi lah cik kerang. tawaran masih dibuka :PP

      Delete