Pages

Saturday 16 February 2013

Redha !

hidup mesti diteruskan. takkan hari-hari nak sedih kan? *eh macam pantun pulak*

hari nie aku peeeeeeeeeenatttttttttt sangattttttttt. dari pagi sampai ke malam jenjalan release tensi kahkahkah

pergi The Mines dengan Ziera and QQ. tengok wayang, jalan-jalan, tangkap gambar, makannnnnn ~ lepas pergi Mines, pergi Kajang plak sbb nak cari tafsir al-Qurannn. alhamdulillah, dapat tafsir dengan harga RM35 :) 

ya Allah, bantulah aku untuk istiqamah dalam membaca al-Quran dan bantulah aku untuk memahami perintah-perintah yang Engkau tetapkan. ameen ~

okay point utama update blog sbenarnya nak bagi tahu ... yang walau apa pun, aku kena redha dengan ketentuanNya. takkan lah sampai bebila aku nak sedih kan? *macam pelik sikit ayat tu*

ibu kata, Allah tengah uji kesabaran aku ... yelah, selama nie duduk kat atas je, tak faham macam mana rasa duduk kat bawah. haaa sekali, kena jugak terima. kena redha kena redha kena redha !

inshaAllah, aku akan cuba yang terbaik untuk semester 2 nie. semester 2 mmg aku akan sangat busy, sbb class pack, meeting Titanic (cehwah nama nak gempak je =.=), dengan program2 untuk ABADI 13 lagi ... yelah, team marketing kan .................. *bunyi tak rela*

hmm pape pun, aku bersyukur dengan apa yang aku dapat :) alhamdulillah. bila aku tengok ada orang lagi bawah dari aku, aku jadi ... bersyukur dan aku rasa aku cukup beruntung sbb masih diberi peluang. alhamdulillah :)

pasal repeat paper tu ... actually Analytical Chemistry subject tu aku dapat C- and diorang kata start dari C- dan ke bawah, boleh repeat kalau nak betulkan pointer. bukannya wajib repeat. so bila aku fikir2, dan aku mintak pendapat beberapa orang yang lain, termasuk yang dapat D, diorang semua taknak repeat. hahaha sbb anachem sucks. so diorang mmg taknak go through lagi skali, mmg taknak terlibat dgn anachem dah. so plannye, work all out in the next semesters. so ... haa tu lah.

memandangkan mostly taknak repeat sbb takut + tak suka anachem, aku decide, nak improve pointer untuk next 5 semesters. inshaAllah kalau boleh maintain pun dah cukup bersyukur :)

doakan aku yang terbaik! mana lah tau kalau ada rezeki, one day nnt dapat jadi seorang lecturer kimia yang berjaya. ecehwahhh. ameen ya Allah ~

okay lah. dah mengantuk. penat, letih, sakit kaki. barang2 yang beli tadi tak punggah lagi. wahahahahah see ya next time, assalamualaikum ^_^


No comments:

Post a Comment