Pages

Wednesday 2 May 2012

숨어있는

haaa sudahhhh... bahasa korea pulak kat title tuuuu hihihi
sebelum tu, assalamualaikum ;)


haa cuba teka ape maksud perkataan kat atas tu..hehehe ape susah, google translate lah sendiri kui3... tp aku tawu korang mesti malas nak bukak new tab, taip www.google.com, pilih translate, pilih bahasa lagi kan... hahhaha so senang citer, meh aku bg tau.... 


숨어있는 nie maksudnya pendam... yaa pendam... pendam ? ape tu pendam ? adakah seperti lagu shahir - pendam ?


hew hew... handsome :P ataupun dr penyanyi di bawah ini ?


bhahaha lawak ! erkkk... sorry naa...gurau jaa... hehehe


pendam bermaksud suatu perasaan yang tidak diungkapkan keluar, tetapi disimpan secara berseorangan...tanpa ada sesiapa pun tahu... hmm, selalunya dikaitkan dengan rahsia lah kan... pendam nie ade banyak...kita pendam perasaan suka, tak suka, marah, benci dan sebagainya... aku percaya setiap orang pasti pernah pendam perasaan masing2 dari seseorang kan....


sebab apa?  sebab kita taknak dye rasa lain mcm dengan kita.. atau pun kita taknak malu... ataupun kita taknak cetuskan pergaduhan... pendam nie bagus, tapi bila terlalu lama kita pendam, susah jugak,.... boleh gila...seriously... tak caya, cuba tanya pakcik google..kui3


bila kita pendam perasaan tu sorang2, kita rasa selamat...tapi dlm masa yang sama, kita takkan pernah capai rasa lega...sebab tak ada yang tahu pasal hal tu....kita pendam sendiri jer... hmmm... sesetengah perkara memang perlu dipendam...bila ia melibatkan maruah atau peribadi....


tapi tak salah kalau kita nak luahkan... sekurang2nya orang yang dengar tu boleh bagi nasihat kepada kita... apa yang kita patut buat, dan apa yang kita tak patut buat... pendam tiada paksaan... ;) aku percaya yang lebih banyak memendam adalah lelaki... kenapa ? sebab perempuan, dia tak boleh nak pendam sesuatu tu lama2...dye akan ceritakan jugak kepada seseorang...tak kisah lah ibu ke, kawan karib ke...


berlainan dengan lelaki...mereka lebih suka memendam dari bercerita,.. sebab, mungkin mereka taknak menyusahkan orang lain...atau mungkin juga mereka ego dan malu untuk ceritakannya pada orang lain... tp aku tabik lah dekat lelaki2 yang pendam sendiri demi taknak menyusahkan orang lain...lelaki nie kuat...hati diorang lebih kental dari perempuan... tak caya ? tanya lelaki...hahaha aku pompuan :P


haa...nie lah salah satu orang yang suka pendam sendiri...hahaha smpai jiwa kacau ek... sabo jelah...tak pasal2 dapat penampor free kui3... okay lah kawan2, aku nasihatkan, kalau korang rasa tak mampu nak pendam sorang2, luahkan...kalau takde sape nak dgr, cari aku... kat fesbuk Azani Azman (hahha promote pulek) aku sedia mendengar ;) tatata jumpa di entri yg laen... assalam..

P.S : aku tahu kau tengah pendam something yang kau tak suka pasal aku sekarang... takpelah, aku muhasabah diri... tapi pape pun, aku nak cakap yang aku tak pernah ada niat untuk lukakan hati kau ke ape... aku rindu kau yg dulu... :)


No comments:

Post a Comment