Pages

Friday 4 May 2012

first time aku jatuh moto -,-

yeah !! assalamualaikum readers.... apa habaq hangpa? okay ka?


hahah melihat kepada tajuk tu, agak2 kau terkejut tak ? yupp, first time aku jatuh moto tadi...hahah aku rasa kalau lelaki yg jatuh moto, normal lah kot sebab dorang suka merempit....aku ? minah rempit? hahah taklah...kalau laki jatuh moto mesti malu beb...orang akan kata, "halamak....tak jantan ar jatuh2 moto nie..." habis tu kalau pompuan mcm aku jatuh moto ? orang akan kata, "halamak tak tino ar jatuh2 moto nie... " hahaha yekkk...kalau kau ckp camtu, aku pulak nak cakap kat kau... "apo tino2 ? aku pompuan...lemah lembut, sebab tu jatuh...bongekkk"


heh berbalik kepada cerita...hahah sebenarnya aku tak kisah pun korang nak kata apa...sebab aku je yang kenal diri aku sapa...aku naek moto bukan pi merempit pun...aku pi kedai bila mak aku suruh ka bapak aku suruh ka...hahah tp kadang2 keluaq takde arah tuju pun penah...hehe tp benda tu berlaku bila aku dah bosan sgt dok umah...so aku pi la meronda, cuci2 mata...


tadi, aku pi kedai..sebab nak beli simkad baru..hehe aku dah tukaq nombo tau kawan2 :) adalah sebab2 tertentu...and sesetengah org ja yang tau nombor baru aku nie...bukan apa, aku malas nak bg tau semua orang...sebab nnt nombor aku nie disebar ditebar2 macam nombor yang lama... aku tak suka... hangpa suka ka ? bajet hot pulak yek...haha


okay berbalik kepada cerita, masa aku dah smpai rumah tu, aku nak parking moto...haaa time tu la aku jatuh... haihh kalau hangpa tengok keadaan depan rumah aku, mesti hangpa terkejut... ruang untuk parking moto tu, Ya Allah, punyalah sempit...nak amik lesen pun tak sesempit nie ruangnya...dulu taklah macam nie...tp sejak2 adik aku dpt moto baru, bapak aku pun bergaya dengan scrambler (mcm nie ek eja...lantak le haha) maka ruang tu pun tinggal sikit...haihhh berhimpit2 pulak nak parking moto...


masa aku dah parking tu, enjin dah tutup dah nie....barang semua dah kat tangan, time nak turun tu la...hadoii kaki aku terbelit lagu mana ntah... bammm jatuh dalam kolam ikan yang dah kering...boleh bayangkan tak... dulu ada kolam ikan kat tepi rumah...tp skunk dah kering kontang disebabkan beberapa faktor...haihhh rupa dia adalah mcm lubang besaq, mcm gaung pun ada tp gaung dalam sangat kot...


dah jatuh tu, kaki aku terseret bata yang ada kat tepi tu.... siku aku, habis seret tanah2 bercampur batu kat lubang besaq tu... apa lagi...berdarah laa...habih jatuh saham hantaran aku nnt... berparut la gamaknye... haihh apa boleh buat...dah naseb... sabo jelah...


yang memalukan tu, abah aku pi gelak dan tanya, "lu apa pasai bro ? " bhahaha aku pun taktau la nak jawab lagu mana...dengan kaki terhencut2, aku pi mandi...pastu sapu minyak gamat...perghhh pedih bro...hahah masa mandi pun dah cukup pedih...skunk pun dok terasa denyut2 lagi... haihh memang tak bg aku keluaq rumah la nie...takpelah.. dok umah online jumpa hangpa kat fesbuk pun okay jugak...


begitulah ceritanya... nie nak dok bersila pun tak boleh... memanjang jelah kaki aku... siku aku, kena angkat smbil menaip...hahah lenguh wey... takpa 2-3 hari okay lah kot... 

P/S : Laen kali naik moto hati-hati...bukan naik moto ja, parking moto pun hati-hati...hahah sekali dah terkena, beringat2 lah lepas nie...chiaooowwwww !! btw, gua bukan  minah rempit...gua minah comel kui3 :P tengok bukti tulisan kat atas, warna pink ! (termuntah la hangpa baca nie hahah)

No comments:

Post a Comment