Pages

Wednesday 9 May 2012

perjalanan masih jauh :)

yeah assalamualaikum :)) apa khabar ? kalau sihat, alhamdulillah... kalau tak sihat, bersabarlah ye...


hehe hari nie aku penatttt sangat2...tp masih kuat untuk berblogging dan berfacebooking... hehe kenapa aku penat ? yaaa sebab hari nie aku sangat busy ke sana ke mari... al maklumlah, anak sulung,.. sejak2 dok umah nie, banyak dah tanggungjawab baru yang aku belajar dan perlu sedia untuk pikul di masa hadapan...


yeah, pertama2 pepagi buta aku dah kena bangun... terima arahan dr kapten Azman Bin Morad, beliau suruh aku buat tiga perkara...


waktu : 8.30 pagi


abah : hoi hoi hoi...bangun bangun bangun !! (macam biasa, aku pun taktau banyak nie ke sekali jer...hahaha)
aku : (bukak mata sikit, pastu tutup balik haha)
abah : hoi hoi hoi, anak dara..bangun3... 
aku : (alamak, tak dpt nak sambung tido) hmm... huarghhhh
abah : kakak, kau pergi bank, masukkan duit kat tuan rumah... pastu pergi pejabat pos, bayar bil... pastu, pergi pasar, beli lauk... nah (hulur sampul) duit semua ada dalam nie... 
aku : yelah... jap.. (guling2 atas katil lagi..almaklumlah, sejukkk)


waktu : 8.45 pagi


krohhh krohhhh....hahaha ye, aku tertido...dengar bunyik tepon terus terkezut...ade mesej...fuhhh, naseb bek bukan kapten..haha sape ? ehhh itu rahsia.. hehehe... aku pun bangun, siapkan diri semua, amek helmet, bergerak ke tempat2 yang disuruh...yeah, aku ade mission...haha mcm running man pulak yek... 


pergi bank, naseb baek tak ramai orang... yelah, kat mesin deposit tu jek...hehe selesai masukkan duit, roger lah kapten... "bos, mission pertama dah settle" kuang3... pak guard kat bank tu tengok aku mcm nak telan... =.=" agaknya dye pelik kot sebab aku pegang sampul... mcm dalam drama..hahaha... destinasi seterusnya, pejabat pos... kau bayangkan mcm nie, bank tu kat johor, pejabat pos kat perlis... haaaa nmpk sgt tipu ek....hahaha takde la, maksud aku, 'mereka' terletak di arah yg bertentangan... so memang jauh la perjalanan aku...adoi dah lah banyak bonggol... rase mcm terbang pun ade...hahah =.=


masuk jer pejabat pos, ramai gak orang...amik nombor, tunggu giliran... syukur aku smpai agak awal, sebab lepas tu lagi ramai yg masuk..bhahaha lame gak aku tunggu... last2 smpai giliran aku... heheh mission kedua completed ! :) sterusnya, bergerak ke pasar... aku beli udang, ayam, cili giling dan juga tempe... mak aku suh cari petai tp tak jumpa pulak...keh3 yaaa hari nie mak aku masak sambal udang... yummy yummy... hehe


smpai jer umah, terus terbaring bawah kipas...aduhh penat...wey kau ingat seronok ke naik moto...haha tak best wey..penat..dok atas moto lama2, ke sana ke mari..tu belum jumpa pemandu lain yang kegatalan, ketidaksopanan dan sebagainya...haihhh what a long day... aku smpai umah pukul 12.30...


tak lama lepas tu kapten balik.... lepas amek adik aku dr skolah...rehat tengahari kapten...hehe alhamdulillah, durian runtuh jatuh kat aku... dye hulur duit...kui3 bonus bonus....hahaha jangan jeles :P tu upah sebagai driver tadi...alhamdulillah, rezeki aku... tak sia2...hahah memang aku tak mintak un, dah kapten hulur, takkan nak tolak kan... bak kata orang, rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari...keh3


duit tu aku simpan untuk kuar ngan kengkawan aku nanti...hehe kalau mcm nie, takyah keje lah...hahaha tunggu kapten dpt gj jer, dye mesti hulur...kuang3 banyak lah kau azani! kena keje...kang broadband kau sape nak bayo ? huhu... :P


baru nak rehat tengok running man esok, mission seterusnya smpai :


abah : esok kau pegi usha tempat training untuk amik lesen...
aku : haaaa ? akak gak kene keeee.....huhuhu (muka sedih)
abah : sape nak amik lesen skunk nie bro ? taknak sudahhh
aku : yelah yelah... -.-


yaaa esok aku kena pergi usha mane nak amek lesen...cari package yg paling murah katenye... haihhh aku gi sorang ? alamak, segannye oi...huhu redah jelah esok...lg cepat lagi bagus.. k kawan2.. aku nak sambung berfacebooking...hehehe tatatatata assalamualaikum...

P/S : selamat aku tak kantoi ngan polis hari nie...hahaha aku takde lesen weyyy...masih berani ke sana ke mari... :DD



No comments:

Post a Comment