Pages

Wednesday 19 December 2012

entri serius

cuba bayangkan, kau tengah happy borak2 ngan member kau, makan aiskrim, dengar lagu, tengok movie, tetiba ada orang datang kat kau, curah maggi panas atas kepala kau. apa kau rasa ? 


menyumpah seranah bukanlah perkara terbaik tapi aku taktau lah kenapa mostly orang2 kat malaysia nie lebih memilih untuk men-c-a-r-u-t sepuas2 hatinya smpai dah takde benda utk dicarutkan.

kalau aku nie bukan perempuan dan aku nie takde iman, rasanya aku pun suka kot dok meng-khinzir-kan orang. lagi2 kat orang yang suka cari pasal dengan aku.

aku tak faham laa sikap orang yang tiba-tiba nak cari pasal dengan orang lain. tiba-tiba ja ... -.-

okay look ... even kita kawan, ada masa kita bergurau, ada masa kita bermanja (eeee) tapi kau kena ingat, tak semua benda boleh dibawa bergurau. kalau kau ada akal yang waras, kau boleh tahu seseorang tu tengah sentap ataupun tak dengan kau.

andddddddd kalau kau ada hati dan perasaan, mesti kau boleh fikir kalau ayat tu kena balik dekat muka kau, kau terasa tak agak2 ...

muka aku mungkin muka yang tak pernah serius. walau seserius mana pun aku cuba untuk jadi, kau tetap anggap aku tak serius. sebab kau dah biasa tengok aku gurau2, gelak2 sume. an ?

kau kena ingat, orang yang gelak2 nie bukannya dia takda perasaan. bukannya perasaan dia sentiasa gembira ja. bukannya dia tak pernah fikir sesuatu hal tu secara serius. bukannya semua benda dia anggap main-main. faham tak ?

tunggu kau nak mintak maaf, berzaman agaknya. tunggu aku berjanggut, bermisai pun belum tentu kau nak mintak maaf. E.G.O tu tinggi menggunung. -.-

hal sebelum nie pun, aku jugak yg mula dulu. berusaha nak cakap dengan kau. kau takde usaha pun ? wey penat doh ada kawan camni. yang tak reti nak mengalah. betapa kau bernasib baik sbb aku nie ada jugak sifat mengalah tu. sulung kan. syukur please ?

cuba kalau aku yg cari pasal dengan kau dulu. kau tak bengang ke ? silap2 putus kawan bro ... naseb baikkkk laa lu nie member fesbuk gua je. kalau member kat dunia sebenar, pergh taktau lah camna.

tolong la jangan selalu menindas orang2 yang baik dan comel seperti aku nie. hahaha *ini gurau*

kalau orang tak cari pasal dengan aku, memang aku takkan cari pasal dengan orang tu. *ini serius*

p/s : memang betul lah wahai blog, kau satu2nya teman aku yang ada. dulu, sekarang dan smpai bila2 ... orang lain busy doh, banyak kerja, banyak assignment, takda masa untuk kawan. takpa2 :) oh ya, masalah utama aku rasanya, aku terlalu menjaga hati orang. nak cerita masalah pun rasa serba salah. takut ganggu. so kerjanya taip, delete, taip, delete. benci -..- harap2 org lain pun pandai jaga hati aku jugak ye :)

* macam over pulak maggi panas tu wakakaka *

No comments:

Post a Comment