Pages

Tuesday 4 December 2012

JPA Oh JPA


naseb baek laa nak menaip dlm blog nie takyah pakai duit. kalau kena pakai duit, alamatnya tak berblogging lah aku. hmmm jpa jpa jpa. bila agaknya biasiswa jpa akan masuk dlm akaun ?

aku pokai gila nak mampuss nieeee. seriously, aku nak makan pun kadang2 ragu2. hahaha lapaq memang lapaq wey. macam2 lagu dok main dalam perut. tapi bila aku bukak purse, alahai ... nak menangis rasa hahaha

sekarang kat pusanika UKM tengah ada karnival siswi. banyak laa jualan2 tudung lah, gadget utk fon lah, brooch lah, mcm2 aaa jual. aku mampu pandang ja HAHA T.T

tadi baru singgah pusanika sat sbb teman kawan aku, dia nak pasang cover kat skrin fon. so aku pun pi laa teman. pastu dia dok belek2 tudung, aku pun ikut laa belek. HAHA pastu dia tanya "hang takmao beli apa2 ka?" aku jawab "takmao." (memang tahan nafsu gila gila punya gila nie) pastu dia kata "baguih laa tak membazir, simpan duit. aku kalau tengok benda2 nie, buat perabih duit ja" 

HAHA aku senyum jelaa bila dia kata camtu. aku tak cakap laa aku tgh pokai sbnarnya. haiyaaa untunglaaa budak ptptptptptn dah dapat duit. jpaaaaa, kenapalah kau nie lambat sangat T.T

dulu masa nak proses pun masalah. terhegeh2, sangkut2 nak isi permohonan. pastu masa nak keluar result, bertangguh2. berminggu2. haihhh sekarang masa nak proses pun, takkan nak amik masa lama jugak ... T.T kesian laa kat kami. yang tak termampu nak tampung makan minum sendiri. haihhh

yuran aku pun tak bayaq lagi ... 

time2 pokai nie lah baru hang nak hargai duit syiling
kadang2 aku rasa, untungnyaa depa2 yang kaya tu. dah lah kaya, cantik. semua benda depa bleh beli. except things yang abstract. contohnya ... kasih sayang hikhikhik :3

bukan aku tak bersyukur, tapi dunia sekarang nie mcm tak adil pun ada. semua benda nak pakai duit. semuaaaaaaaaaa. kecuali menaip kat blog nie hehehe

no money, no talk. okay aku diam :x

patut laa ramai orang kampung yang otaknya pandai2 tapi tak sambung belajar. sebab nie laa. masuk uni sikit2 pakai duit. persatuan lah kelab lah apa lah. semua nak pakai duit. nak print nota pun pakai duit tau ?! HAHA patut laaa jugak wujud lagu anak kampung tu. haihhh #tetiba

k lah. membebel banyak2 pun tak guna. makin membebel makin geram. perabih ayaq liuq pun buat apa, bukan bleh percepatkan pengeluaran duit jpa tu pun kan. haihhh

harap2 jpa cepat2 masuk. aminnnnnnn ya Rabbal al aminnnnnnn. :)

thanks sudi baca, assalamualaikum ^^

No comments:

Post a Comment